"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Gastroyaki 7. - Okuyama no Sushi

2013. július 25. - Dharman

Már régóta szerettem volna írni az Okuyama no Sushi étteremről. Először úgy egy éve látogattunk el ide Vash kollégával együtt, és már akkor elhatároztam, hogy születnie KELL egy bejegyzésnek erről a helyről, fényképeztem is lázasan, aztán valahogy mégis elmaradt. Idén Ayame barátnőmmel közösen tértünk be. Íme a beszámoló.

Mi is történik akkor, ha egy japán szakos magyar lány, megy egy magyar szakos japán lány, akik mindketten élnek-halnak a finom ételekért betérnek Budapest egyik legjobb japán éttermébe? Merednek az étlapra hosszú-hosszú, végtelennek tűnő percekig. Ugyanis a probléma a következő: mindenből enni kéne. Ezt viszont sajnos nem bírja se a gyomrunk kapacitása (pedig ha megerőltetjük magunkat, férfiakat megszégyenítő mennyiségek eltüntetésére vagyunk képesek), se a pénztárcánk.

Hoppá, kissé előreszaladtunk pedig a helyről magáról még szó sem esett. Az étterem oldalán ez olvasható:

„Sachi Okuyama, az étterem vezetője és mester szakácsa is, pályafutását Tokióban kezdte. Később, meghívást kapott Bécsbe, ahol 5 évet foglalkozott a sushi készítés művészetével. Szakértelme és hozzáértésének elismeréseképpen, a Hilton szállodába invitálták. 2001 tavaszán saját éttermet nyitott, amit 2004-ben méltán Budapest 50 legjobb étterme közé választottak. Okuyama San egy kis szigeten született, már gyerekkora óta jól ismeri a halakat, így lehetősége nyílt a különböző halfajtákat közelről tanulmányoznia. A halakat repülővel hozatja külföldről és feldolgozásukat is maga végzi”

Az első benyomások

A kis, eldugott hely a Kolosy téren található, egy picike üzletházban. Cseles, mert ahogy belépünk, látunk egy kör alakú építményt, ahol mindenféle étteremmel kapcsolatos dolgok vannak kiaggatva. Ne dőljünk be az elterelésnek, az étterem az alagsorban található. Lefele a lépcsőn már megcsapja az orrunkat a hal illata, és aztán egyszer csak betoppanunk a mennyországba, nirvánába szóval az étterembe. Félhomály, pár asztal kellemes távolságban egymástól, közvetlenül az orrunk előtt pedig a pult, ahol Okuyama san készíti az ételeket személyesen. A személyzetet ő alkotja, és egy kedves pincérnő. Semmi felesleges cicoma, a falakon fényképek (és jé, ismerős arcok a képeken, juhú), japán sörös plakát, fatáblák a vendégek üzeneteivel díszítve. Egyszerű és nagyszerű, az asztalok pedig hívogatnak.

2011-12-20 14.52.06

A látszat bizony csal, az étterem még egy kicsit lejjebb van.

2011-12-20 13.27.56

Étlap és árak

Okuyama san éttermében (ahogy sejthető volt) lehet kapni mindenféle sushit, grillezett halakat, rizst, rizzsel együtt/mellett fogyasztható apróságokat, mint a tamagoyaki, shiitake vagy alga, miso levest, udont, desszertnek pedig vörösbabkrémes fagyit. Egy sushiválogatás 3-4000, a grillezett halak 1200-2000 forint körül mozognak, miso levest és rizst pedig 400 forintért kaphatunk. Délután 1 és 5 óra között a zöldtea ingyen van, de lehet kapni japán sört is, valamint nagy kedvencemet, a Kalpist.

2011-12-20 13.30.48

Az ételek

Első körben kértünk udon levest (bár ha a japánok előtt levesnek tituláljuk, felhördülnek, de magyar szemmel ez bizony leves), grillezett makrélát, valamint makrélás és vajhalas sushit. Az udon egyébként egy vastag tészta alaplében, feltétnek pedig elég sok mindent lehet rá pakolni a tenpurázott ráktól kezdve a tofun át a mindenféle halakig, itt most a nyers tojásos-újhagymás volt terítéken. A grillezett makréla hibátlan volt, a vajhalas sushi pedig…az vajhalas sushi. Puha, elolvad az ember szájában, csodálatos. (Bár állítólag nagy mértékben gyomrunkat túlzott működésre készíti, úgyhogy csak óvatosan vele.)

20130115_142139 Egyszerű és finom udon

2011-12-20 13.44.32

Sushiválogatás tál az első látogatásunk idejéről.

20130115_143120

20130115_143738 Makréla, te csodálatos

Miközben mi dagonyáztunk az ízek általi élvezetekben, Okuyama san odajött beszélgetni, majd elkezdett kihordani mindenféle kis apróságokat. Omlettet, így-úgy pácolt gombát, algát…csupa-csupa rizzsel együtt (no meg nélküle is) hihetetlenül finom dolgokat, mind a ház ajándéka, szülőfalujának receptje szerint. Ebből is látszik, érdemes visszatérő vendéggé válni. A kedvesen felkínált extrákat is különösebb nehézségek nélkül elpusztítottuk, majd, csak hogy teljesen kerek legyen a dolog, berendeltünk egy vörsöbabkrémes fagyit is. Ez sajnos a hely gyenge pontja. Átlagos fagyit kaptunk amire egy kevés krém volt rápakolva. No de nem is ezért járunk az Okuyama no Sushiba, hanem a hihetetlenül finom, ugyanakkor mégis megfizethető sushikért.

20130115_142448 Pácolt gomba, japán omlett, halacska

20130115_145511 Pácolt shiitake, hijiki alga és kagyló (azt hiszem)

Az étterem nem túl olcsó, de nem is különösebben drága. Annyiból, amennyiből be tudunk ülni egy korlátlan fogyasztásos helyre, itt is tudunk enni annyit, hogy jól lakjunk, a minőség viszont jelentősen felette van. Mindenkinek ajánljuk a helyet, aki szeretne minőségi japán ételeket enni, nem horrorisztikus áron, barátságos környezetben.

Értékelés

Honlap: http://okuyamanosushi.uw.hu/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norubi 2013.07.25. 20:28:31

Nem is drága! Én azt hittem, az ilyen helyek a 6-10 ezres kategóriába tartoznak. Persze bárhol lehet 6-10 ezerért enni, nyílván itt is. :D

hosokawagracia 2013.07.25. 20:32:08

Na igen. :D De pl. egy grillezett hal, egy rizs meg egy miso leves kijön 3000-ből, hozzá meg egy-két nigiri sushit desszertnek. :D