"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Gondolathúsok Japánból: Anyajegy az ormányon

2018. február 15. - Hosokawagracia

Egy kedves barátnőm blogján olvastam első kalandját a japán egészségüggyel. Ezen felbuzdulva megosztom én is legutóbbi élményemet arról, milyen volt az első kalandom a bőrgyógyászaton. 

Japánban az egészségügyi maszk a mindennapok része. Hordják ha megfáztak, ha nem fáztak meg de meg akarják előzni, ha nem sminkelték ki magukat, vagy ha egyszerűen csak el akarnak bújni a világ elől.

Részemről az érkezésemkor nem nagyon szívleltem a dolgot. Nem látni a másik arckifejezését, a hangnak is kissé útját állja, belefülled az arc, bepárásodik a szemüveg, vidd innen azt a maszkot, gondoltam. Aztán úgy egy héttel érkezésem után olyan pusztulatos köhögőkór fogott el, ami nem igen akart elmúlni egyszerűen, engem meg napról napra kínzott a lelkiismeret-furdalás, hogy beterítem a vonat utazóközönségét egy tonna bacival. Feladtam hát az elveimet, és beszereztem egy csomag maszkot.

Innentől már nem tartott sokáig, hogy rájöjjek, a maszk a japán kamik áldásos adománya. Ápol s eltakar, nem csak megfázás és allergia esetén, de jótékonyan elfedi a menstruációs görcsöktől torzuló pofázmányomat is, nem is beszélve a másnapos alkoholos leheletről.

Ennek a csodálatos tárgynak az elfogadottsága pedig választ adott egy eddigi nagy dilemmámra: mit tehetnék azután, hogy leszedettem azt a kis mocsok anyajegyet az orrom hegyéről, ha nem akarom a gyógyulófélben lévő heget kitenni a bámuló tekinteteknek? Mert hogy jó pár éve az orrom hegyén fészkelő anyajegy úgy döntött, kicsit megnövekszik, olyan külsőt kölcsönözve nekem, mint valami ostoba macska a bajszai nélkül. Azonban Magyarországon ki tudja, mennyi időbe telne, mire eljutnék a műtétig, és amúgy is ott van a nagy probléma: mit csinálok a heg gyógyulásáig? Jegeltem hát a projektet. Japánban viszont eddigi tapasztalataim szerint gördülékenyebben megy az ilyesféle dolog, utána meg segítségemre siet a fent említett Isteni Maszk.

Az elhatározás után szinte minden pillanatok alatt történt. Telefon a klinikára. Lehet időpontot kérni? Nem, elsőre csak beesni lehet. Hát be is estem két nappal később, és mielőtt megszoktam volna a tudatot, hogy itten bizony húsom egy darabját kimetszik nekem, méghozzá az én külön kérésemre, már a váróteremben rajzolgattam be egy arcra a halálra ítélt anyajegy helyét a betegfelvételi lapra, amit a recepciós nyomott a kezembe. 2 percbe sem telt, és már a doki előtt ültem, aki mondta, hogy hát akkor essünk is neki. Mire magamhoz tértem volna, már a belső kórteremben feküdtem, a doki pedig érzéstelenítővel fecskendezte körbe az arcomnak Miki egér-szerű vonásokat kölcsönző anyajegyet.

Tudni kell rólam, hogy én mindenkiről a legjobbat feltételezném, de a töménytelen horror, bűnügyi és egyéb film tett róla, hogy a magába zárt agyamban a szimpatikus doktor pillanatok alatt szervkereskedő sarlatánná, emberi százlábúkat készítő pszichopatává, vagy kéjgyilkossá váljon. Be is indult a rémképzet malom, abban a pillanatban, ahogy rám terítette az általam látott eddigi legfurább segédeszközt, a „Leplet, Melyből Csak A Hatalmas Orrom Látszik Ki”.

Itt megengedek magamnak egy rövid kitérőt a japánok hosszú-orr fétiséről. Szinten minden japán meg van győződve arról, hogy a picike orruk a legrusnyább dolog a világon, és nincs irigylésre méltóbb, mint az olyan bumszli óriásorr, amilyen az enyém is. Én ezzel szemben úgy nőttem föl, hogy a nagy orr az minden, csak nem szép, így érthetően megbántva éreztem magamat az első „Jajjj de hosszú az orrod!” bókra. Azóta már megszoktam, hogy csak meglengetem hatalmas ormányomat, s a közeli kis orrú japánok mind vágyakozva esnek térdre előttem. Igen ám, csakhogy eme nemes ormányon egy csúf anyajegy éktelenkedik. Azt mondtam volna, éktelenkedik? Tegyük csak múlt időbe. Mire beleéltem volna magam, hogy a doki valójában a legújabb japán kaszabolós-kínzós horror főszereplője, és az, hogy a komplett orromat kis darabokban felszeleteli, csak a kezdet, már az ágyon ülök, az asszisztens pedig mutatja, hogy tessék nézni, ez az oldatban lötyögő, kerek, véres cafat az ön anyajegye. Ugye milyen szépen kicsippentette a Doktor úr? Hát -mondom neki- a formáját tekintve látom én hogy szép, de hát mégiscsak pusztulatosan undorító, ahogy ott lötyögteti.

Még kapok két fájdalomcsillapítót, arra az esetre ha fájna, mikor kimegy az érzéstelenítő hatása, meg gyógyszeres ragtapaszt, ami elvileg összehúzza a sebet, cserébe viszont átlátszó, így közszemlére teszi a gyönyörű varratot, ami egy hétig lehetne két lábon járó (az én két lábamon, khmm) reklám a doki munkájának. De nem lesz. Leperkálok 9000 jent, és azzal a lendülettel elegánsan orcámra illesztem a szép fehér maszkot. 1 hét a varratszedésig, 4 hét, ameddig teljesen meggyógyul, így most egy darabig örömmel élvezem, hogy itt teljesen elfogadott a mindennapi viselése. Útban az iskola felé arra gondolok, ha hazaértem, előtúrom a fekete, cseresznyevirág mintás mosható maszkomat, úgyis mindjárt itt a tavasz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr9113670390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labasmaz 2018.02.16. 16:42:06

Próbálnád ezt meg pl. Bécsben. Úgy rommá bírságolnának, mint a huzat... :-(

BiG74 Bodri 2018.02.16. 17:16:09

Gyógyulást!
Jó az a maszk, mert a szemre irányítja a figyelmet, jelen esetben van is miért!

Edit exnolbloggerina 2018.02.16. 18:41:31

Jól áll ez a maszk, és tényleg, nagyon szép a szemed. :)
Most már a nózid is az lesz, érezd jól magad!

nautilus123 2018.02.17. 10:25:30

Haha, ez jó. :D

Minap folytattam levelezést egy japán antikváriummal, művészeti albumot akartam rendelni. Két órán belül válaszoltak a kérdéseimre, udvariasan. De eddig minden japán ügyfeles szinte órákon belül reagált, ha érdeklődtem valami iránt.
Magyarországon próbálnád meg ezt...

Hosokawagracia 2018.02.17. 12:31:31

@BiG74 Bodri: Nagyon szépen köszönöm. :) Ma már a cseresznyevirágos maszk volt a menü :D

Hosokawagracia 2018.02.17. 12:33:07

@Edit exnolbloggerina: Köszönöm szépen. :) Remélem, ha meg nem, akkor életem első japán plasztikai műtétjéről is beszámolok :D

Labasmaz 2018.02.17. 12:34:00

@Hosokawagracia: Mert Ausztriában nem nagyon rég óta tilos közterületen az arcot eltakarni. A szabályozás hülyeségét kiemelendő feljelentettek már kabalafigura medvének öltözött embert meg hasonlókat, a rendőröknek meg ki kellett menni és "eljárni" a "szabálysértő" ellen.

Hosokawagracia 2018.02.17. 12:35:49

@nautilus123: A japán posta, meg bármiféle csomagküldés nagyon jó, eddig csak pozitív tapasztalataim vannak. Pl. ha kiszállítanak valamit, és nem vagy otthon, mindig hagynak egy cetlit az elérhetőségekkel. Ezután, ha beállítod, hogy két nap múlva, 10 és 12 óra között kéred, akkor ebben az időszakban szállítják ki, nem máskor.

Hosokawagracia 2018.02.17. 12:36:50

@Labasmaz: Gondoltam, hogy valami ilyesmi lesz.....kicsit túltolták....

Edit exnolbloggerina 2018.02.17. 13:20:25

@Hosokawagracia:

Az első verzióra szavazok. :)

További jókat!

oldalas 2018.02.17. 13:32:04

gyönyörű vagy, ne mond rá, hogy pofázmány, bár vicces:D
süti beállítások módosítása