"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Főzőiskola: sushitorta (LOST verzió)

2012. szeptember 29. - Dharman

Figyelem: Ha a sushitortának késő este állunk neki, akkor biztosan aznap dugul el a mosogató, fogy el a majonéz, és úgy egyáltalán, minden leesik a földre aminek nem kéne, így amennyiben tehetjük, inkább napközben készítsük.

A facebookon láttam képet egy sushitortáról, és úgy gondoltam, ha már a blog másik szerkesztőjének úgyis szülinapja van és szereti a LOST-ot, miért is ne készítsem el neki a Hereföld blog saját LOST verzióját. (Ezen kívül anyukám megígérte, hogy ha kap receptet akkor csinál sushitortát az én szülinapomra, így önös érdekek is vezéreltek természetesen.)

Amire szükségünk lesz:

  • sushi rizs ( a virágmintás sushinál linkelnem kellett volna már, de most pótolom: itt olvashatjátok a készítését)
  • nori
  • 2 tonhal konzerv (saját levében)
  • majonéz (amit a készítésnél kihagytam, mivel nem volt otthon, a környéken meg este 10 után nehéz lett volna szerezni)
  • uborka
  • 5 tojás
  • szójaszósz
  • 100 g (vagy több) füstölt lazac
  • wasabi
  • katsuobushi (tonhalpehely)
  • tálaláshoz szójaszósz és gyömbér
  • tortaforma
  • sniccer
  • papírlap a számok megrajzolásához

Először készítsük elő a hozzávalókat. (Pl. miközben hűl a rizs.) Öntsük le a levet a tonhalról és egy kis tálban keverjük össze némi majonézzel. Az uborkát és a füstölt lazacot vágjuk kis csíkokra. A tojásokat verjük fel kb. egy evőkanál szójaszósszal és fél evőkanál cukorral. Tamagoyakit készítünk belőle, ám ezúttal süssük úgy mint egy omlettet, lehetőleg nagyjából akkora serpenyőben, mint amekkora a tortaformánk.

A tortaforma alját béleljük ki norival, majd halmozzunk rá rizst, oszlassuk el egyenletesen és kicsit nyomkodjuk le. Kenjük be tonhalkrémmel, a tonhalkrémre pedig tegyük az uborkacsíkokat.

Az uborkacsíkokra még egy réteg rizs jön, erre pedig a a tamagoyaki (ha kisebb lenne egy picit a tortaformától, mint az én esetemben, akkor vágjuk-rendezzük úgy, hogy a szélén végig hozzáérjen a tortaformához, így ha majd leszedjük a forma oldalát, akkor szépen látszani fog. A tamagoyaki tetején rendezzük el a csíkokra vágott füstölt lazacot, majd jöhet az utolsó réteg rizs. (Vagy ha van még hely a tortaformában, akkor folytathatjuk a rétegezést tetszés szerint.)

                                   

Most  már csak a díszítés van hátra. Ezt persze mindenki kedve szerint csinálhatja, én a következőképpen cselekedtem: körbeszórtam a torta szélét katsuobushival, a LOST-os számok sablonját megrajzoltam papíron, majd sniccerrel kivágtam őket noriból és a torta felső részére illesztettem őket, wasabiból pedig elkészítettem a LOST feliratot. Kész is.

                                               

A hozzávalók tetszés szerint változtathatóak, amikor fogyasztjuk, akkor pedig a normál sushihoz hasonlóan tálaljuk gyömbérrel (na ez nekem elfogyott) és szójaszósszal.

Jó étvágyat!

 


A kinézetén még kicsit majd dolgozni kell, de hát Buga Jóska sem szép ember, de gavallér.

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr116585239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása