"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Rejtvény

2011. május 26. - Dharman

Vajon melyik magyar vers japanizált változata lapul alul? Várom a megfejtéseket és esetleg a tükörfordításokat. Amíg nincs rendes megfejtés, addig az ilyen google meg mindenféle más fordítógépek megoldásait mellőzzétek, ha lehet! :)

むだになった腹案

郷里に帰るみちすがら
私はながく逢わないお母さんに
どのように口を切ろうかと
そのことばかり考えつめてきた

私の揺籃をゆすってくださったお母さんが
ぐっと腕をのばされる時
どんな美しいこと 愛らしいことを
私は言うべきだか

数限りない たえなる美しい考えが
私には浮かんできた
その時乗物は走っているのに
時は立ち止まっているかのように思われた

私が小さな部屋に踏み入ると・・・・・・
お母さんは私を見かけて飛びついて来た・・・・・・
私も お母さんの唇に
声もたてず ぶらさがった・・・・・・
木になった果物のように

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr546584435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matyi 2011.05.26. 17:15:49

Azt hiszem megleltem a megfejtést :) Csak nem szerett költőnk P. Sanya műve? Nem is tudtam, hogy nem állt meg szibériában, hanem haladt tovább előre, míg elért egy festői szigetre ahol a Petőfit már Perry-re japánosította. Robi!! Újra felfedezted nekünk Sanyát!!!!! Hála érte :D

Vash 2011.05.26. 17:21:42

Újra felfedeztem :D Egyébként a fordító Imaoka Juichiro :)

Hitokiri 2011.05.26. 19:41:20

És cirka 100 évébe került Petya/Perry san-nak elérni Nippon földjére? :P De ha már Petya, meg japán (meg vizsgaidőszak miatti heveny agyvérzés), akkor íme egy saját fordítás: ほら、鶏さま。石は何だ? azaz...Ejj, mi a kő, tyúkanyó kend.

Matyi 2011.05.26. 21:28:38

Miért tartott volna 100 évig? '49-ben elveszett a tömegben (egy frászt halt hősi halált, amikor a puskát sem bírta el a szentem), '52-ben pedig Perry Sándorként érkezett a japán partokhoz. 3 év pont elég szibériára, az őshaza felkutatására, szenté avatódásra, stb. :D De asszem pihizni is jó lenne a holnapi japánvizsga előtt. Amúgy Perry Sándort tudnám szakdolgozat témának ajánlani. Kár, hogy nekem már van más... :(

Hitokiri 2011.05.26. 22:26:13

Igaz, én voltam a hülye :D egy évszázaddal eltévedtem :) Miről írod te a szakdolgozatodat?

Matyi 2011.05.26. 23:31:43

Okinawa a fő téma, azon belül még nem döntöttem. Az anyagoktól függ, de valami történelemmel kapcsolatos dolog.
süti beállítások módosítása