"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Visszatérés - Lisa Kudrow

2009. szeptember 04. - Dharman

Visszatérés

.

Szépen csendben ment le az HBO-n és jelent meg 2006. október 24-én a Visszatérés (The Comeback) c. szitkom.
Olyan csendben, hogy én csak jóval megjelenés után vettem róla tudomást, amikor Lisa Kudrow munkásságát tanulmányoztam. Anno egyszer már végignéztem, most újra megtettem, mert úgy éreztem szükségem van egy ilyen keserédes érzésre, amit a sorozat folyamán érezni lehet

Az egyik online DVD boltban még beszerezhető státuszban volt a sorozat, így le is csaptam rá (sajnos mára már nem lehet kapni).
A két DVD korong 3899 Ft-ba fájt, de nem bántam meg, hogy egy, az addig számomra ismeretlen sorozatot megvettem, mert a 13 rész filmélmény volt. Én még ilyen sírva-röhögős szitkomot életemben nem láttam. A sírva-röhögést most értsétek úgy, hogy vannak pillanatok, amikor a szomorúságtól sírsz, aztán sajnálod a szereplőt/cikinek tartod, majd ez az egész átmegy nevetésbe. .

A történet A főszereplő Valerie Cherish (Lisa Kudrow), egy régen még híres sorozatszínésznő, aki a visszatérését tervezi. A sorozat készítésében Kudrow is szerepet vállalt (rendezett, írt), így Valerie sok helyütt Kudrow-val is megszemélyesíthető. Szóval adott a letűnt csillag, aki visszavágyik a többi híresség mellé. Saját realitydokut készítenek róla (tudjátok, mint Győzikéről), így kamerás megyfigyelés alatt áll a nap minden percében. Emellett egy készülő szitkom forgatására is elhívják (ez lesz a nagy visszatérése), ahova később be is válogatják. Valerie segítségével megismerhetjük a szitkom készítés minden mozzanatát, így akit ez a téma érdekel, az feltétlen adjon egy esélyt a sorozatnak. Igaz én nem emiatt vágtam bele, hanem a színésznő miatt, de mondanom sem kell, baromi érdekes volt ez a része is.

Ami viszont teljesen letaglózott, az Kudrow alakítása. Ugye a sorozat fő témája mégiscsak ez a(z) (ál)reality. Valerie kedves, naiv és van egy olyan érzés is bennem, hogy amatőr is. Azt hiszi, hogy a régi szerepéért még egy év tized után is úgy tisztelik, mint anno. El is várja, hogy tiszteljék, de rá kell jönnie, hogy a filmbéli sorozat főszereplői (bögyös cicák és kigyúrt egyetemista fiúk) jobban érdeklik a világot, mint ő. Láthatjuk a mindenhova odapofátlankodó kameramanokon keresztül, hogy hogyan alázzák meg a sorozat készítői (és úgy cakli-pakli mindenki) szegény asszonyt, hogyan veszik semmibe és hogy mennyit tűr Valerie szó nélkül. Én mindig arra vártam a sorozat folyamán, hogy betelik a pohár és Valerie lemészárol mindenkit. Ehelyett soha nem feledte, hogy ott vannak a kamerák és ha van egy kellemetlen szituáció, azt is mosolyogva reagálja le (vigyázva az imázsára).

Kudrow (az örök Pheopbe) nagyot alkotott ezzel a sorozatával. Nem hittem volna, hogy egy visszakapaszkodni próbáló, önmaga elveszett sztárságában hívő színésznő személyisége ennyire érdekes, nevetséges és elszomorító lehet.  Pedig lehet. Még így másodszori végignézésre is. Pheobet ne nagyon keressük itt, mert olyan érzésünk lesz egész végig, mintha tényleg a színésznő Kudrow életéről szólna a sorozat, miután levetkőzte hajdani nagy szerepét Pheope Buffet figuráját.

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr946582447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Episodes – villámkritika « Vash kuckója 2.0: Hereföld blog 2010.12.31. 11:12:39

[...] egy sorozat készülésébe, ráadásul nem is úgy, mint anno a Kudrow által játszott Visszatérésbe, hisz ez nem egy reality, plusz még ott a csavar  is, hogy egy létező sorozatot ültetnek át [...]

Modern Family – A rém modern család « Hereföld blog 2011.06.19. 11:44:09

[...] előtt, hogy ezek az emberek tudnának arról, hogy közben filmezik őket (szóval nem egy “Visszatérés“-t nézünk). A poénok működnek, mert az epizódok nagyon ügyesen fel vannak [...]
süti beállítások módosítása