"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

EFOTT 2009

2009. július 21. - Dharman

efottlogo[1]

Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója, nagy múltra tekint vissza, 1975 óta létezik.  Minden évben más helyszínen, többnyire vízpart közelében rendezik, és  a magyar zenei fesztiválok legjelentősebbike,  annak ellenére, hogy manaspág egyáltalán nem szenvedünk fesztivál hiányban.

Én tavaly látogattam el először, akkor éppen Dunaújvárosban szervezték.  Annyira jól éreztem magam, hogy az már természetes volt hogy idén Baján a helyem.  Főleg azért, mert az ott fellépő együttesek tökéletesen kielégítik a zenei izlésemet, és jó dolog, ha az ember a kedvenceit egy helyszínen egy hatalmas több napos buli keretében láthatja, és hallhatja.

Idén kicsit lustábbak voltunk a kelleténél, talán a nagy meleg miatt. A nap nagy részét árnyékra vadászva, a matracomon töltöttem,  ami miatt bizony sok jó zenei élményről lemaradtam.  De nem csak én voltam igy.  Sajnos a korai fellépők nagy része azt tapasztalta, hogy egy két, a hőségtől félig alélt,  ülő emberkének játszik, és ezt több eggyüttes nem fogadta jól. Amikor végre elviselhetővé vált a hőmérséklet, előjöttek a szúnyogok, és iszonyatos mennyiségben támadni kezdték, a zenészeket és a hallgatókat egyaránt. Igazából azok a zenekarok jártak jól, aki 9 óra magasságában kezdtek, mert addigra már minden kellemetlen tényező elmúlt, és tényleg felhőtlenül lehetett élvezni a koncertet. Persze ez nem azt jelenti hogy a többit nem élveztük,  csak akkor még plusszban meg kellett kűzdeni az előbb említett elemekkel.

Még mielőtt rátérnék a koncertekre, szeretnék pár szót szólni a szervezésről! Az első éjszaka realizáltuk, hogy a két reggelig zenét tartó sátor, Jagermeitser HÖOK, és MEEX sátor gyakorlatilag a kemping szomszédságában van, ami azt jelenti, hogy egész nap igen hangos zene árad az aludni szándékozókra. Lehet hogy ez szándékos volt a szervezők részéről, de velem nem tudtak kicseszni, mert már a második nap úgy aludtam a tucc tucc, és Dévényi Tibi bácsi összekeveredett hang orgiájára, minta a tej. Azért az első napi sokk után, próbáltuk a sátrunkat ideális helyre költöztetni, de az nem létezett.  A következők között lehetett választani:

  • Hangos zene, reggel korai napsütés a sátorra
  • Kevésbé hagos zene, délőtti napsütés a sátorra, de este (amikor már nem vagy ott) árnyék
  • Kevésbé hangos zene, reggel délelőtt árnyékban a sátor, de akkor tuti egy hatalmas hangya kolónia tetején vagy, és 10 pecen belül ellepnek a hangyák

Mi a harmadik verzót választottuk, és igyekzetünk jó kapcsolatot kialakítani hangya testvéreinkkel, és többé kevésbé sikerült is.

Álltalában a fesztiválokon, és egyéb helyeken mindig azon szoktam nagyon kiakadni, hogy borzalmas minőségű ételt akarnak rám sózni, pofátlanul magas áron. Itt nagyon kellemes meglepetésben részesültem, főleg egy egymás mellett lévő triumvirátus  jóvoltából. Ez  egy Fornettisből, (ahol reggel frissen sütött pékárú, és kakaó várt minket) egy hamburgeserből, (ahol mindig nagyon friss alapanyagból összedobott csirke hambit tudtunk beszererni) és egy zölségesből állt, ahol nagyon finomak voltak a gyümölcsök. Ebből a reggeli volt a legdrágább, ami kb. 500,-ft, a hambi 350,-ft, a gyümölcs 200,-ft körül volt vásárolható, ami elég barátságos ár, főleg hogy tényleg nagyon finicsi dolgkat ettünk. Ezen kívül még meg kell említenem a fahéjjal megszórt, csokival leöntött mini fánkocskákat is, amik legnagyobb sajnálutnkra szombaton már nem voltak elérhetők számunkra (valószínű a vihar miatt összepakoltak, és leléptek) és ettől egy órán keresztül depressziósak voltunk, és csak több pohár vbk után tértünk magunkhoz. Egyébként ha valaki elárulja nekem, hogy Pesten hol lehet ilyen mini fánkokhoz jutni, az vendégem egy adagra:)

Ami a többi kajáldát illeti, nagy szerencsétlenségükre, szinte egész nap tűző napfény alatt voltak, amitől láthatóan nem nagyon volt az embereknek kedve ott enni.  Naplemente után kezdett forgalmuk lenni, amit kicsit szervezési problémának érzek. Amit hiányoltunk tavalyról,  az az a sátor volt, ahol nagyon finom főzelékeket, meg menza jellegű ételeket csináltak, nagyon jó áron, és úgy rémlik, valami iskola sátora volt. A sörök, (többnyire Kozel) finomak, és olcsók voltak, 350,-ft egy korsó, és 390,-ft egy dobozos. Töményből csak pálinka meg Jager volt elérhető, kicsit lehetett volna nagyobb választék, de hát a nagy melegben, úgy sem nagyon sokat ittunk.

És akkor térjünk rá a koncertekre, mármint azokra akiket láttam, mert a többiekről sajna nem tudok nyilatkozni...

0158MA_8283_exposure[1]

Szerda (júl.15.)

  • Kaukázus - a Pepsi nagyszínpad előtt volt egy jó kis terasz, ahol kivételesen pohár sört is lehetett venni, nem csak korsót, na mi innen hallgattuk őket:) A zene jó volt, én szeretem őket. Ami nem tetszett, hogy Kardos-Horvát János, az énekes megpróbált politizálni, ami úgy érzem, nem fesztivál színpadjára való. Bár tény hogy a Jobbik, is kint volt a fesztiválon, de nem tartom szerencsésnek, ha egy zenekar ilyen módon próbálja befolyásolni a rajongóit.
  • Ossian - nos ez a zenekar nem az én zenei világom, de elég régiek ahhoz hogy tudjam kik ők.  Annyit tudnék mondani, hogy élveztem őket a magam módján:) A vicces a kb.20 perces kényszer leállás volt, amit az agregátor túlmelegedése okozott, de jó humorral viselték a fúk.

Csütörtök (júl.16.)

  • Propeller Band -  Szeretnék pár szót mondani, erről a nagyon tehetséges zenekarról, akiket tavaly EFOTT-on ismertünk meg, és sajnos idén a nagy meleg miatt szinte senki nem volt a koncertjükön. Honlapjukról http://www.propellerband.hu/ ingyen letölthető az albumuk, ajánlom mindenki figyelmébe! Nagyon tetszett, hogy hősiesen végignyomták a koncertet, amig szó szerint le nem zavarták a szervezők öket.  Utánna odamentünk hozzájuk autogrammot kérni, és azt hitték szivatjuk őke, nem akarták elhinni, hogy tényleg ismerjük, és szeretjük a zenéjüket:)
  • Anselvo Crew - Ez a zenekar nem tudom hány tagú, de nagyon sokan voltak fenn a színpadon.  Világzenét játszanak, nem is rosszul, és nekik már pár embert  sikerült táncra perdíteni, de komolyan aggódtam, hogy a következő fellépők, (akik az én nagy kedvenceim) szintén üres sátorban fognak zenélni, mert még mindig alig egy két ember volt a sátorban. A honlapjuk elég vicces: http://www.anselmocrew.hu/anselmo.html
  • Vad Fruttik - félelmem alaptalan volt! A fiúk úgy megtöltötték a sátrat, hogy majd kirúgtuk az oldalát. Fergeteges koncertet adtak, és nagyon jól szórakozott mindenki. Róluk azért nem írok többet, mert majd szeretnék egy teljes bejegyzést írni, mivel igazán megérdemlik. Ami a legszimpatikusabb ebben a csapatban, hogy amelett hogy tehetségesek, nagyon barátságosak a rajongókkal, bárki megismerheti őket személyesen is a koncertek után, és ez nagyon szeretetre méltó:) Honlapjukon http://www.vadfruttik.hu/ egy nagyon jó kis csapat jött össze, akikhez bárki csatlakozohat. Ja, és persze én is köztük vagyok:)
  • Quimby - a tavalyi EFOTT-os koncertjük nekem kicsit csalódás volt, de idén ismét az egyik kedvenceim lettek! Nagyon hangulatos, színvonalas koncertet adtak

Péntek (júl. 17.)

  • Bijou - Én ezt a zenekart nem ismerem, egy számot hallottam Tőlük az MR2-őn, de meglepődtem azon hogy egy énekes ennyire nem képes kapcsolatot tartani a közönséggel.  Én elhiszem, hogy nem jó érzés, ha szinte senki sincs a koncerten ( a meleg miatt, ők is korán léptek fel ugyanis), de egy szám közben az énekes nem mehet le a színpadról! És még ha nincs is ott sok ember, azt a néhányat tisztelje már meg azzal kedves Hártó Szilvia, hogy tudomást vesz róluk, és nem csak magában énekelget!
  • Óperentzia - Szintén számomra ismeretlen zenekar, kicsit jazz-es zenével. És bennük megvolt az , amit az előző zenekarban hiányoltam, hogy mindent megrpóbáltak, hogy valahogy felrázzák, azt a pár tunya embert, akik csak azért voltak ott, mert a stároban még el lehett viselni a meleget. Számomra ez nagyon tiszteletre méltó volt, és ráadásul tényleg jó zenét játszottak, ha valakit érdekel http://www.operentzia.hu/ itt letöltheti az albumukat.
  • 30Y - Nálam ők mindig nagyon vegyes érzést váltanak ki, és ez most sem volt másként. Van egy két nagyon jó, nagyon ütős számuk, de vannak olyanok is, amik nekem nem annyira tetszenek. Az elején ilyen számok mentek, és kezdtem úgy érezni, hogy nem is annyira tetszik ez a zene, pedig Beck Zoli nagyon szimpatikus ember. Aztán a végére nagyon belelendültek, és jó kis zúzos zenét nyomtak, ami viszont nagyon nagyon tetszett.
  • Kispál és a Borz - Először is tudni kell rólam, hogy tavaly egy Kispál Koncerten, egy elmbeteg felkapott, és feldobott a levegőbe, és olyan szerencsétlenül estem, hogy szanaszét tört a térdem! Fél év rehab, és most sem tökéletes. Azóta ez volt az első koncertjük, amire elmerészkedtem, és természetesen, valahol hátul próbáltam lenni, ahol nem vagyok kitéve a rajongói durvaságnak. Egyébként is zavar egy kicsit hogy a közönségük ennyire durva, és valjuk be bunkó.  Mindezek ellenére, azt kell hogy mondjam, hogy nagyon jól éreztem magam! Látszik rajtuk, hogy igazi profik, akik már nagyon tudják mivel kell a hallgatókat szórakoztatni:) Talán a fiatalabb együttesekre jellemző lelkesedés már nem annyira volt érezhető rajtuk, de ennek ellenére jó kis koncertet adtak, sok at ökörködtek a színpadon.

Szombat (júl.16.)

  • Kiscsillag - hát igen, szombatra már nem maradt energiánk, csak erre ez egy csapatra. Ennek oka előszőr a nagy meleg, aztán meg a nagy vihar volt.  Szerencsére mire Ők jöttek, már az eső is elállt. Mit is monjdak róluk? Rövid, de zúzos koncert volt, jó volt:) Csak a szokásos részeg bunkó rajongók nem hiányoztak hozzá... Kiscsillag koncertre azért járok, mert ha hátul vagyok, akkor találkozni lehet tök jó fej emberekkel, akik szintén rajongók, de mégsem akarnak szétrúgni, vagy eltaposni, vagy kitúrni a helyedről. És velük igazán jól el lehet bulizni egy koncert alatt:)
  • Amit megemlítenék, az Dévényi Tibi bácsi sátra, aki már tavaly is igen jó zenével szórakoztatott minket, és ez idén sem volt másképp:)

Azt hiszem egy kicsit hosszúra sikeredett ez az élmyénbeszámló:) És bele sem merek godnolni mennyi jó dologról maradtam le. Mászhattam volna pédául rekeszeket, kilőhettek volna a levegőbe és sok sok jó zenét hallgathattam volna, ha a meleg, és a lustaság engedte volna. De nincs mit tenni, ennyit bírtam! A lényeg, hogy jövőre Pécsen EFOTT!!!! Mindenki menjen el aki egy nagyon jót szeretne bulizni! Én ott leszek:)

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr486582391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vash 2009.07.21. 13:54:36

Hóhó új poszt :D Nekem annyi időm sincs, hogy kajoljak ma. Kértem a kajafutártól 2 szelet kenyeret a töltött paprikámhoz, erre kihozott nekem fél kilót :D Szerinted? :D Azt mondta ajándék:D

Vash 2009.07.21. 14:08:34

Áááá majd otthon megeszem. Juttasd majd eszembe, hogy valamit mondanom kell neked, amit itt nem lehet, mert olyan szinten intim, hogy mindenki belepirulna :P
süti beállítások módosítása