"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Anime TOP10

2007. november 04. - Dharman
A napokban nyomás nehezedett rám, és ez a nyomás, (nevezzük Főszerkesztő Úrnak) arra kényszerített, hogy írjam össze azokat az animéket, melyek a legnagyobb élményként maradtak meg az animés múltamban. Íme az anime top 10-es listám kis ismertetőkkel és képekkel (mert így tartotta a kedvem):

1.
Azumanga Daioh
Azért is szerepel nálam első helyen ez az az anime,  mert bármikor és bármennyiszer meg tudnám nézni és a poénoktól mindannyiszor padlót fognék. Az azumanga egy 26 részes iskolai történet és hát mondanom sem kell, hogy a legelvetemültebbek közül. Szerintem legyen mindenkinek elég annyi, hogy az iskolában a diákoktól kezdve a tanárokig mindenki flúgos. A szórakozás garantált! Ajánlom azoknak is, akik nem szeretik a japán animációt.
thinkwall_issho

 

2.
Cowboy Bebop
Call me Call me, Mushroom Hunting, Chicken bone, Gotta Knock a Little Harder és még sorolhatnám azokat zeneszámokat a sorozat soundtrackjáról, ami arra késztetett, hogy verjem az ütemet, énekeljek és ezzel az őrületbe kergessem a földszinten lakó szüleimet. Cowboy Bebopot egyébként is max hangerőn nézek. Zseniális egy sorozat. Jól kitalált karakterekkel és pörgős hangulatos részekkel. Nem utolsó sorban ott a 11. és 15-ös rész, amit tényleg mindent überel. A Cowboy bebop egyszerűen alapmű az anime rajongóknak.
cowboy_bebop_099cowboy_bebop_102
3.
Love Hina
A Love Hina az első animék között van, amit láttam és mi tagadás meghozta a műfajhoz a kedvem. A történet humoros és eredeti és a Hinata szálló lányai gyönyörűek. Az anime alapszituációja: szerencsétlen, lúzer fiú egy lánykoszorúban. Ezért is nevezik a műfajnak ezt az ágát „hárem animének”. A története egy idő után kissé erőltetettnek tűnt, de többek között a profi szinkronszínészek miatt is már többször „végig vittem”.
lhlovehina_25_1024
4.
Grave of the Fireflies
Örök kedvenc. Szívszorító történet és különleges hangulat jellemzi. A főszereplője két árván maradt gyerek, a második világháború idejéről.  Minden egyes alkalomkor, amikor végignézem teljesen kikészít, de úgy érzem újra és újra meg kell néznem. Ezt nevezik mazochizmusnak?
http://thisdistractedglobe.com/wp-content/uploads/2007/03/Grave%20of%20the%20Fireflies%20DVD.jpeg
5.
Puni puni Poemi
Szerintem elég lenne ehhez annyit hozzáfűznöm, hogy ez a két részes OVA az Exel saga folytatása :D Kifiguráz minden létező animét. A poénjai hirtelenek és gyilkosak. Én olyan ember vagyok, hogy ha valami komolyra vágyom, akkor megnézek egy művészfilmet, vagy elolvasok egy elgondolkodtató könyvet. Animékhez akkor nyúlok, ha csendes szórakozásra vágyom, anélkül, hogy túl sokat keljen gondolkodnom ( szerintem suli/meló után az embernek nincs kedve Neon Genesis Evangeliont nézni). A Puni puni poemi azonban nem való mindenkinek, csak olyanoknak, akikben van egy kicsi őrültség, ellenkező esetben nem, hogy szórakoztatna, hanem felidegesítene.
shot16_nagyshot8_nagy
6.
Hellsing
Vörös panamakalapos velejéig romlott vámpíros? Jöhet, minden mennyiségben. Alucard és a Hellsing intézet történetét ismerhetjük meg a 13 rész alatt, ami véleményem szerint nagyon kevés! Igaz most készül/készült belőle egy 9 részes OVA, de az már nem ugyan az, legalábbis nekem nem. Nem vagyok mangás, inkább mindennek az anime verzióját nézem meg, ezért is sajnálom, hogy csak 13 részig jutott el ez a sorozat. A zenéjét imádom és a képe is gyönyörű.
Miért csak a 6. helyen van nálam? Mert a történet befejezetlen marad és az ilyen végezetű animék gyakran előhozzák belőlem a nem szép énemet. Igaz, hogy a listámon hivatalosan nem szerepel, de engedjétek meg, hogy a Trinity Blood nevezetű animét is ide rangsoroljam, a Hellsing mellé.
aaf.sizedhellsing_05
7.
Totoro
Kedves, aranyos vasárnap délutáni rajzfilm. Egyik barátom az Ózt tudja megnézni szinte egymásutánban többször is, én a Totoróval vagyok így. Egyszerűen nyugtot ad a belsőnek. Azonban valami oknál fogva minden Miyazaki művön sikerül bealudnom. Ennyire lenyugtatna? Ezt egy picit szégyellem is, mert tényleg kivétel nélkül minden műve tetszik, de volt olyan, hogy négyszer, ötször elaludtam rajtuk mire végig tudtam nézni. A Totoro két kislányról szól, akik új házba költöztek és egy szőrmókról, aki az erdőben él. Imádnivaló mese!!
http://lostgarden.com/uploaded_images/totoro-713675.jpg
8.
Neon Genesis Evangelion
Ez az a WTF anime, amit szerintem soha nem fogok megérteni, mégis annyira megtetszett, hogy feltüntettem a „kedvenc anime top10” listámon. Műfaját tekintve mecha-dráma, akcióval fűszerezve. Az anime a jövőben játszódik, bizonyos „Second Imapct” után. A Földet Angyalok (földönkívüli teremtmények) támadják és ezeket tizenéves fiataloknak kell megfékezniük hatalmas robotok segítségével. Nagyon nyomasztó műre készüljön az, aki belekezd. Nekem egy epizód elég volt egy napra, egyszerűen képtelen voltam megnézni többet. Ennek ellenére alapmű és nincs olyan japán aki ne ismerné. Annak a bizonyos klikkelős versenynek keretében megrendezett rádióadásban (ahol a japánok, tajvaniak, és magyarok együtt szerkesztették a műsort) is felhangzott a NGE openingje, mint nemzeti jelkép.
0454
9.
TRIGUN
Szerintem ezt az animét sem kell hosszasan magyaráznom, hogy miért szeretem. Laza, vicces és ugyanakkor a történet mélyén elképesztő dolgok bújnak meg. Így  eldönthetem, hogy most szórakozni akarok és ezzel a felfogással nézem, vagy a világ dolgairól akarok töprengeni, akkor pedig rákoncentrálok a belső üzenetekre. Vash a főszereplő egy egyedi karakter és a két biztosítós csajszi, plusz Wolfwood nagyot dob a cselekményen. A zene nem a sorozat erőssége, de engem sikerült megnyernie. A madarak elkezdtek egy mozifilmről is csiripelni, amit ha elkészítenének, akkor jó ideig nem lehet majd levakarni a vigyort a képemről. Az animés berkekben ebből a sorozatból ismert szállóigét meg gondolom már mindenki ismeri: Love and Peace!
4864428Trigun01003
10.
Noir
Az első részbe belekezdve nem nyúltam ki az animációtól. Aztán amikor megszólalt a zene (amit éppen most is hallgatok), vagy a kis zsebóra dallama, azt mondtam ide a többi résszel is. Engem nagyon befolyásol (a játékautomata) az animék zenéje. Szóval lehet akármilyen jó az anime ha a zenéje rossz, akkor nagy rá az esély, hogy cancelt kapjon tőlem. A Noirt a zenéje mentette meg és ennek örülök is, mert a története is egész jóra sikeredett. A főszereplő két fura lány, Mireille Bouquet a bérgyilkos és a még iskolás Kirika. Találkozásukkor kiderül, hogy múltjukban van valami közös, amit egy Soldats nevű szervezet köt össze. Egyre több információt tudunk meg a lányok múltjáról, így haladva a végkifejlet felé.
noir_5_1024Noir01003

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr766582283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása