"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Gondolathúsok Japánból – Kansai-ben és a közelítő tájfun (4. rész)

2011. szeptember 03. - Dharman

Az előző esti karaoke és a kevés alvás, valamint a még mindig ki-nem-pihent jet-lag hatására kissé fáradtan vonszoltam magam a reggelire, majd az azt követő órára, ahol közelebbről megismerkedhettünk a kansai-bennel (a kansai nyelvjárás). (képek kattra nőnek)

Óra közben bellibbent egy kedves hölgy, és közölte velünk szép kellemes hangon, hogy sajnos a tájfun miatt a délutáni osakai városnézés bezony elmarad, de helyette elvisznek minket az óóóóriási akváriumba. Ne szomorkodjunk, az akvárium ára duplája az osakai kastélynak, ezért mennyire jól járunk, hogy ezt fizetik nekünk.

Mivel a közelítő viharra való tekintettel korai indulást terveztek, így óra után rohantunk az étkezőbe, hogy le ne késsük a buszt.
A késést nagyon komolyan veszik ám!!! Pár ember a visszafele úton 4, azaz NÉGY percet késett, és az egyik kísérőhölgy kedves ám roppant jelentőségteljes hangon felhívta a figyelmünket, hogy aki legközelebb ilyen rengeteget merészel késni, azt úgy otthagyja a busz, mint a pinty.

Mivel szeretem a kajás képeket, íme a mai ebédünk:

Szóval ebéd után sietve indultunk a buszhoz, és megérkeztünk az akváriumhoz. Mármint persze csak miután felszálltunk a buszra. Azzal. Nem előtte. Na értitek.

Nem tudtam mire számítsak, az állatok nézegetése nem szokott lekötni, de azért találtam egy-két érdekes lényecskét.

Nem, nem a kislányra gondolok, arra a csíkosfarkú izére.
Persze a kislány is cuki volt, na.

Nem lehet elmenni szó, azaz kép nélkül az értetlenül-néző-hal mellett sem.

Amik a leginkább elbűvöltek, azok kétség kívül a mindenféle medúzák voltak, magasan verték a bambán néző halakat, de beszéljen néhány kép.

Hazaút után elszédelegtem vacsorázni, visszaszédelegtem a szobába, és beszédelegtem az ágyba híradót nézni. Még valahol halványan felrémlett a gondolat hogy karaokézni kéne menni, de akkor már félig aludtam is.

Legközelebb elmesélem, hogyan töltöttük ki azt a napot, amikor elvileg ki sem mehettünk volna az épületből, de arra még várnotok kell, mert az a nap nem ért véget, és a sör mennyiségéből arra következtetek, lesznek még érdekes dolgok.

Addigis ilyen csókot küldök mindenkinek:

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr476584545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cella 2011.09.03. 13:33:25

Szerintem az a hal integetve kacsint :D

杏桃来春 2011.09.03. 19:07:19

Ez a kéthetes ösztöndíj? Ezen én is részt vettem vagy 8 éve, de úgy látszik, hogy a programok változatlanok (akvárium, ószakai vár, kanszai nyelvjárás-óra stb) :)

Orsolya Károlyi 2011.09.03. 19:16:19

Eredetlieg az akvárium nem volt betervezve, a vár lett volna aznap, de ugye a tájfun..... Gondolom 8 év alatt annyi új látnivaló nem keletkezett. :) Bár engem a kicsi étkezdék jobban érdekelnek holmi váraknál :D:D:D

杏桃来春 2011.09.04. 12:41:26

Most is úgy lehet megnyerni ezt az ösztöndíjat, ha részt veszel egy írásbeli és szóbeli vizsgán?

Orsolya Károlyi 2011.09.04. 12:43:36

Először kellett írni egy fogalmazást, "watashi ni totte no nihon" címmel, kézzel. Aztán írásbeli, aztán szóbeli. Régen milyen volt?

杏桃来春 2011.09.04. 13:34:09

Volt egy írásbeli nyelvi teszt, majd a legjobb eredményt elért X embert behívták szóbelizni, amit videokamerára rögzítettek. A szóbelin ロールプレイ volt, meg feltettek pár kérdést- hogy miről, arra már nem emlékszek. Talán 2001-ig 2 embert küldtek ki, de én már egyedül mentem (2002).

杏桃来春 2011.09.04. 13:35:23

Ja, miután véget ért a 2 hetes ösztöndíj, kellett írni egy fogalmazást, afféle élménybeszámolót.

Orsolya Károlyi 2011.09.05. 05:58:11

Húúúúú, örülök, hogy minket nem vettek videóra, csak sima beszélgetés volt. Ígyis halálra izgultam magam, hát még ha kamera is lett volna. De beszámolót azt most is kell majd írni. :) Most is van 2 vagy 3 ország, ahonnan 2 ember jött, de a többiből szintén egy.

杏桃来春 2011.09.05. 08:20:55

Én is halálra izgultam magam- főleg, hogy akkori Eltés tanár is részt vett az interjún :)

Orsolya Károlyi 2011.09.05. 09:18:33

Most csak alapítványosok voltak, és borzasztó kedvesek voltak. :) De ennek ellenére izgultam fenemód. :D

xingtao 2011.09.05. 09:53:36

Utólag is gratulálok az ösztöndíjhoz!

杏桃来春 2011.09.05. 09:54:41

Bocsánat, én voltam az :)

Orsolya Károlyi 2011.09.05. 12:04:32

Köszönöm szépen.^^
süti beállítások módosítása