"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Álmodnak-e az andoridok VALIS-ról? 15. rész – A Titán játékosai

2010. augusztus 10. - Dharman

Még mindig tartozom nektek 7db az Agave által megjelentetett Dick könyv bemutatásával. Ebből most levonhatunk egyet, mert most következő részünkben az újonnan megjelent könyvről írnék pár sort.

A Titán játékosai egy hamisíthatatlan Dick könyv. Berkely, elvesztett család, macskák, drog, öngyilkossági kísérletek, valóságkeresés és egy őrült világ, ahol semmi sem az, aminek látszik. Kb. ezekkel jellemezhetem ezt a könyvet is. Persze a kártyák itt is máshogy vannak keverve és éppen ezért jócskán tartogat meglepetést ez a regény is.

„- Félek, Sharp – szólalt meg Joe Schilling. – Mi ez az egész? – Nem értette. Kinyújtotta a kezét, bele a szubatomszerű részecskék folyamába, melyek mindenhonnét áramlottak. Ez maga az univerzum belső szerkezete? A tér-időn kívüli világ, az észlelésen túli?”

Pete Garden egy őrült játék rabja, amely a fennmaradt emberiséget is rabigába döntötte. A játék kitalálói a Titánon élő létformák, akik maguk is szenvedélyes játékosok. Pete elveszíti feleségét és a Berkeley városát a játékban.  Új feleséget csak akkor kaphat, ha hármast dob. A tulajdonért vívott csatában egy igen nagy birtokokkal rendelkező embert, bizonyos Luckmant meggyilkolnak (ő kaparintotta meg Pete Garden féltve őrzött birtokát is). A csoportra terelődik a gyanú, melyben Pete Garden is játszik. Azonban van egy bökkenő: a csoportból hat embernek, köztük Petenek is hiányosak az emlékei a gyilkosság napjáról. A szereplők villanás szerűen (egyik pillanatról a másikra) magukhoz térnek valahol, ahova azt sem tudták, hogy jutottak a módosult memóriájuk okán, így magukban sem lehetnek biztosak, ha a gyilkos személyét keresik. Az őrült Monopoly itt csap át krimibe. Vajon ki lehet a gyilkos? Aztán, amikor elaltat minket az író és úgy gondoljuk, hogy itt tényleg ez a legfontosabb kérdés behoz a történetbe még több elemet és hirtelen a gyilkos személye már tök érdektelen lesz számunkra, hiszen sokkal érdekesebb  a világméretű összeesküvés és a titáni vugok terve az emberekkel.

Igaz a környezet itt is futurista, de nem ezen van továbbra sem a hangsúly. A világ szépen átgondolt és kidolgozott (az író elég sok helyen viccelődőre veszi a figurát, mintha önmagát szeretné kiparodizálni). Az Agave által megjelenttetett műveihez képest mindenféleképpen azt kell mondjam, hogy talán ez a leghígabb irománya, legalábbis nem olyan mélylélektani, mint a többi (amiért én igazán szeretem őket, pl. VALIS). Persze ezt most ne pejoratív értelembe értse senki, mert pár óra alatt elolvastam, annyira olvastatta magát.

A kiadvány külcsíne nekem csalódás. A kiadó hatalmas betűmérettel operált és 8 lapot szentelt reklámnak. Reklám nélkül 239 oldalas a mű, amit ha a rendes betűmérettel készítettek volna el, akkor jóval kevesebbre is kijöhetett volna. Pár helyesírási hubát is felleltem benne és egy érdekes szerkezetre is felfigyeltem. Mennyire helyes az nyelvtanilag, ha egy mondatban a kérdőjel után vesszőt teszünk? Pl.: Józsi, te mióta eszed a kakit?, kérdeztem meglepetten. Szóval nekem ez egy kicsit furcsa volt és biztos nem szerkesztési hibával van dolgunk, mert több helyen is láttam.

Mint már említettem, a történetet én sablonnak érzem, amibe az író pár fordulatot tett, de ez ne vegye el senki kedvét az elolvasásától, mert akikkel idáig beszéltem a könyv kapcsán, le is hurrogtak, hogy miket beszélek, hiszen ez a regény zseniális.

.

.

.

Ára: 2980 Ft (én már megjelenés után pár nappal 2080Ft-ért vettem)
Oldalszám: 256
Kiadó: Agave Könyvek
Kiadás éve: 2010
Fordító: Pék Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr516583421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Annie Rider 2010.08.13. 11:44:35

Megvan neked az Álmodnak-e...? El akarom olvasni, de az istenért se hozzák vissza a könyvtárba az illető kedves olvasók.

Vash 2010.08.13. 12:22:34

Majd elviszem a lagzira, jó?:)

Annie Rider 2010.08.13. 13:18:08

Kösziiii! :))

Annie Rider 2010.08.14. 23:59:14

Áhh!! Most jöttem rá, miért olvasol Dicket!! Mert a Lostban vmelyik csávó Valist olvasott!! Btw. épp Dick-adaptációs filmklubot tartok (magamnak), tök érdekes, a sok különböző rendező mennyire áttranszmutálja a világokat.

Vash 2010.08.15. 00:55:02

Nézed a Lostot?:D vagy honnan tudod? Ben olvasta a VALIST. én meg eldöntöttem, hogy minden könyvet elolvasok, amit ott olvastak. Aztán miután a VALIST elolvastam, éreztem, hogy a többit is muszáj lesz, mert imádom ezt a stílust. Basszus, még abból a listából is nagyon sok könyv van...most épp a Tibeti halottas könyvet olvasom, mellette meg pihenés gyanánt a Tokió Vice-ot :P

Annie Rider 2010.08.15. 10:17:13

Neem, nem nézem. :D Csak utánanéztem, kik adaptálják, ill. miben hivatkoznak Dickre, és a Lostnál beugrottál.

Vash 2010.08.15. 12:21:28

Hát lebuktam...nem volt nehéz :)
süti beállítások módosítása