A II. világháború után Japán megsemmisült mind fizikai, mind lelki valójában. Mindent nulláról kellett kezdeniük. Japán népe tudta, hogy az elkövetkezendő évek lesznek a legnehezebbek eddigi történelmük alatt és az elkövetkezendő idő munkáiból már csak az unokáik fognak profitálni. Ezekkel a gondolatokkal fejükben kezdtek hozzá országuk újjáépítéséhez.
Ebben a légkörben cseperedett felnőtté Morita Akio, Japán egyik legjobb és legrégibb szaké pároló családjának 15. nemzedékében. (szójaszószt és misokrémet is gyártottak). Aiko, így már korán kitanulhatta apjától az üzlet és a kereskedelem minden praktikáját. Férfivá érvén az elektronika és kiváltképp a távközlés, rádiózás kezdte el érdekelni. Kutatómunkáit igaz beárnyékolta a világégés, de túlélte és pár barátjával úgy határoztak, hogy ők is tenni fognak a gazdaság újjáépítéséért. Ekkor még nem is sejtették, hogy amire készülnek, az nem hogy Japánnak, de az egész világnak hasznára válik.
Egy kis koszos lyukban a rádiók gyártását, majd mire észbe kaptak, már az amerikai piacnak szállították a legújabb fülhallgatós walkmanek és más egyéb elektronikai cikk Japánban elkészített 50%-át.
"...felmerült bennem a gondolat, hogy cégünknek világpolgárrá kell válnia, nekünk pedig jó polgárokká minden olyan országban, ahol üzleteket kötünk."
Akita a sok szerencsének, a fogékonyságának és nem utolsó sorban az eszének hatalmas üzletté tette a céget, melynek a SONY nevet adták (A „Sony” neve két szó kombinációjából jött létre. Az egyik a latin „sonus” szó, amelyből az olyan szavak erednek, mint a „sound” és a „sonic”. A másik a „sonny boy”, amely akkortájt igen kedvelt szófordulat volt Japánban a szabad és úttörő szellemű fiatalok jelölésére. Ezeket a szavakat azért használták, hogy ezzel is kihangsúlyozzák: a „Sony” olyan fiatalok csoportja, akikben megvan a korlátok nélküli kreativitáshoz szükséges energia és szenvedély.). A könyv ennek az útnak a bejárásáról szól. Megismerhetjük Morita családját, az első lépéseit külhonban. Segít megértetni velünk a japán mentalitás működését és temérdek vicces sztorit ír le, ami a kulturális szakadékok miatt keverte őt fura helyzetekbe. Miből lett a Sony, merre tart, hogyan, kik és miért dolgoznak benne. Ezekre mind választ kapnak azok, akik elolvassák a könyvet!
"Legelőször is meg kell érteniük, mi a különbség az iskola és a vállalat között. Amikor iskolába mennek, tandíjat fizetnek az iskolának. Most ez a vállalat fizeti a tanulásukat, és amíg megtanulják a dolgokat, csak terhet jelentenek a vállalatnak."
A könyv antikváriumokban és könyvtárakban még fellelhető!