"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Lost S1X01 – Pilot 1-2(elemzés)

2010. május 23. - Dharman

Tegnap adták le a Lost első két részét (Pilot) és én ott voltam, hogy részese lehessek a TV történelem eddigi legdrágább Pilotjának.

Nem vagyok nagy sorozatos emberke, nem is szoktam nézni nagyon, de erre most kíváncsi vagyok, hiszen olyan hypot kerítettek neki, hogy ebből én sem maradhatok ki.

A sztori kissé ismerős, de mégis új. Egy repülőgép szerencsétlenség túlélőiről szól, akik miután lezuhantak egy lakatlan szigeten próbálnak túlélni. A nyitókép zseniális. Egy muksó fekszik a bambuszerdőben (neveket nem tudom, mert annyi szereplője van a sorozatnak, hogy képtelen vagyok mindet egyszerre megjegyezni). Az öltönyös férfi felkel, kisétál a tengerpartra. Csend. Aztán valamit meghall, elkezd szaladni a parton egyre nagyobb a zaj. Kiáltások, jajveszékelések. Pár méterre odébb már a poklot láthatjuk, ahogy az égő repülő roncsból és a partról próbálnak feltápászkodni a katasztrófa túlélői. Mindenki ijedt és sokk alatt van. Emberünk egyből elkezd menteni (orvos lévén), hát igen ő már biztos főszereplő lesz, méghozzá a csoport vezető, a hős, aki szeret dirigálni. Úgy látszik a csoportok is gyorsan ki fognak alakulni és A doktor és a rab nő (asszem Katenek hívják) között is szerelem bontakozik ki. Vannak antipatikus karakterek is, ilyen számomra a koreai fickó, a néger fickó és a szöszi nyávogós csaj. Megvan a sziget bölcs embere is a kopsz ürge személyében.  Na de vissza még pár szóban a cselekményhez.

Minden a szokásos módon folyik az első éjszakáig, amikor rájövünk, hogy ez nem az egyszerű Legyek Ura történet lesz, ugyanis valami mozog a dzsungelben. Valami hatalmas és erős, ami fákat tépked ki(a második részben láthatjuk, hogy ez a valami embereket is öl). Aztán ahogy elkezdjük megismerni a szereplőket rájövünk, hogy mindegyik utóélete nagyon érdekes és fura helyzeteket szülhet a szigeten. Ott van Kate akinek megtalálják a bilincsét és indul is a kutatás, hogy vajon ki az a veszélyes fogoly, aki köztük van és bilincset viselt. Mi persze már tudjuk, hiszen a fő történés közben flashbackeket kapunk, amiből kiderülnek dolgok a múlttal kapcsolatban mindenki életéről.

Aztán jön a jegesmedve (egy trópusi szigeten??) és egy segélyjelzés, amit egy francia nő hangján sugároznak valahonnan 14 éve. Én is felteszem a kérdést, amit az egyik szereplő: Srácok, hol vagyunk?

A zene nagyon király és azt hiszem profibb is, mint egy átlag sorozatban. A képek szépek és jól átgondoltak. Mint már említettem nagyon sok szereplővel operál a sorozat, így még csak sejteni, hogy kik lesznek azok, akik a cselekményt fogják irányítani.

Azt hiszem nekem bejövős ez a sorozat és folytatom is a nézését. Az alapszituból egész jó kis sci-fi-dráma-thriller kerekedett ki. Kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki ebből.

(elnézést, ha nem lett túl hiteles az írás, de már nem tudok elfogulatlanul írni 6 évad után...azért próbáltam visszaemlékezni arra, hogy milyen érzésekkel álltam fel a pilot megnézése után. Annyiban tényleg nem hazudtam, hogy tegnap az ABC tényleg leadta a Pilot-ot- ahogy erről már írtam is)

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr406583163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cella 2010.05.23. 14:28:09

Ez beteg XD

Vash 2010.05.23. 14:31:48

Soooo desu neeeeeeee?
süti beállítások módosítása