"Egy őrült hangvételű, kellemes blog"

Hereföld blog

Haró Szandiberu! - Helló Sandybell!

2009. december 17. - Dharman

A napokban rábukkantam erre az ősrégi animére, amit végig is kellett néznem. Nem a célcsoportom sem korban, sem nemben, de mégis nosztalgikus érzéseket keltett. Hogy miért? Ezt majd a végén...

A történet egy kislányról szól, aki Skóciában él apjával. Anyukáját nem ismerte, mert állítólag már kiskorában meghalt (persze a családi múltról nagyon szépen kiderül minden a 47 rész során). Legjobb barátja kutyája Olivér. Sandybell tökéletes. Sandybellt mindenki szereti, Sandybell képes minden rosszlelkűt megjavítani. Körülbelül ezeket a képességeket birtokolja a lány.

A történet bonyodalmát egy nemesi származású ifjú hozza, akibe egyből beleszeret a lány. Talán itt kellene megemlítenem, hogy a történet egy shoujo történet. Ez azt jelenti, hogy a fiatal lányok a fő célcsoport. Szóval itt ez a Marc és alaposan felkavarja az állóvizet. Sandybellnek ellenfele is akad a dúsgazdag Kitty Sherer képében, aki a negatív szereplőt fogja megtestesíteni a sorozat folyamán. A szereplők bemutatása után már majdnem minden tökéletesen alakul, amikor Marc szülei balesetet szenvednek és meghalnak, így a fiú álma, hogy festő legyen megsemmisülni látszik, mert a hatalmas vagyon elszáll és a fiú összeomlik. Sandybellt is éri egy még nagyobb tragédia: apja elhalálozik és a lány egyedül marad. Ezután a szerelmesek útjai szétválnak. Marc eltűnik és eltökéli, hogy híres festő lesz, Sandybell pedig egy újabb nevelőhöz kerül Londonban, ahol újabb megpróbáltatások és bonyodalmak várnak rá.

Aki nekibuzdul és bepróbálja az animét, az készüljön a drámák tömegére. A készítők szanaszét szívatták szegény kislányt. Amikor azt hittem, hogy ez már nem lehet cefetebb, még jobban azzá tették, de a lány egy percig sem adta fel. Azok a 14-15 éves lányok, akik ezt a rajzfilmet többnyire nézték úgy érezhettek, mint a 40-60 évesek az Esmeralda nézése közben. Persze az Esmeralda egy sz*r.

A végére persze egy csettintésre bejön az élet mindenkinek,megtörténik az egymásra találás és olyan édes szirupmasszává áll össze az egész, hogy bekómálsz. Ezek mellett pedig azt kell, hogy mondjam, vannak benne szép csavarok, fordulatok. Nem számítottam ilyenre és meglepődtem. Ebbe biztos benne van az is, hogy nem ismerem a műfajt, de ez tette számomra élvezhetővé az egészet. Érdekes, szívmelengető és mégis nagyon egyszerű történet ez. Ami a bánatom, hogy sajnos az ilyenfajta sztorik mára már eltűntek a kertv-k kínálatából, helyükbe Mary és Kate Olsen csöppent rajzfilmfiguraként, akiknek már nem a herceg megtalálása a kitűzött cél, hanem a világ megmentése a robotoktól és más szörnyektől.

Sandybell történetét kiadták itthon is DVD-n és anno a TV-ben is ment az RTL klub rajzfilmsávjában a Dragon ball előtt (így fiúk-lányok nézték ezt is).

A bejegyzés trackback címe:

https://herefold.blog.hu/api/trackback/id/tr646582631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cselind 2010.01.01. 23:27:47

Magyarul csak négy DVD jelent meg, vagy a többit is lehet kapni? És ha igen, hol? Gyermekkoromból emlékszem a történetre, és most a 4 DVD után igen csalódottan várnám a folytatást... Előre is köszönöm a választ!!!

Vash 2010.01.02. 11:14:14

Elvileg a 3. 4. DVD tokban dupla lemezek voltak (a szerencsésebbek így is kapták őket) és ezzel le is zárult a történet. A kiadó azt mondta, hogy nekik már nincs belőle, így vagy a vaterán kellene megpróbálnod, vagy ha írsz nekem egy privát üzenetet a vash0924 kukac gmail.comra, akkor én is eljuttathatom neked a másolatot.

netmano 2010.02.16. 13:26:02

úristen de imádtam/ imádom ezt a mesét :) de sajnos nekem is csak az első 4 dvd :) :( 5, 6, 7, 8 hiányzik :(

Kisa-chan 2010.02.17. 14:03:20

Szia. Én a vaterán rosszul jártam, úgy hérdették hogy 4 tok mindegyikben dupla DVD és sajna csak mindegyikben ez volt. Megvan még neked a DVD, tudsz nekem is küldeni belőle? Hálás lennék:) E-mailem: abusarah_salwa@yahoo.co.uk itt tudsz nekem írni. Előre is köszönöm.

Vash 2010.02.20. 00:19:42

Személyesen oda tudom adni Nektek. Posta, futár, teleportálás nem játszik ;)

Kisa-chan 2010.02.20. 14:14:46

Hahhaha, Oksika én benne lennék a személyes taliban. Merre laksz? Én budapesti vagyok, de hétvégén akár talán vidékre is le tudok menni.

Vash 2010.02.20. 14:27:00

Az adataidat töröltem gyorsan, nehogy visszaéljenek vele. EGy mailt küldj légyszi nekem ide: vash0924 kukac gmail.com és jelentkezem!

Kisa-chan 2010.02.21. 14:10:32

Okiksa nagyon köszi előre is. Küldtem neked e-mailt:)

Kicsirasztamoncsi 2010.05.17. 14:48:51

Sziasztok! Én a napokban bukkantam rá az első 4 dvd-re meg is rendeltem őket, ahogy kell. Bőgve ültem a tv előtt, és nagyon örültem, hogy végre újra láthatom ezt a kedves "ismerőst". Azonban sajnálattal konstatáltam, hogy egy nap alatt megnéztem mind a négy dvd-t, és most várnám a folytatást, de sajna sehol sem találom a többi epizódot. Ezen a mesén nőttem fel...gondolom ezzel sokan mások is így vannak. Nagyon meghatározó volt az életemben, talán még a kialakult világképemet is ennek a sorozatnak köszönhetem. Sandy Bell hatására tanulok most az egyetemen kommunikáció és médiát. Szóval iszonyúan fontos lenne a számomra is, ha a folytatáshoz is hozzájuthatnék.Szóval kedves ismeretlen ismerős...jöhet a találka? Köszi szépen előre is. Üdv.:Moncsi

Kisa-chan 2010.05.17. 14:50:40

Robi megírod te vagy legyek én a Dealer???:D

Julcsi 2010.05.17. 15:25:54

Sziasztok! Robinak most nem működik a gépe, de e-mail-re előbb utóbb reagál, szóval írjatok neki bátran:)
süti beállítások módosítása